Στο πλαίσιο του
θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός», το
Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού παρουσιάζει σε συνεργασία με το Ίδρυμα
Μιχάλης Κακογιάννης, σε πέντε πόλεις, ανάμεσα σε αυτές και η Αλεξανδρούπολη,
την παράσταση που παίχτηκε το χειμώνα στην Αθήνα «Ριχάρδος Β'-Το
Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά». Η παράσταση αποτελεί workinprogress και πλέον
παρουσιάζεται ανανεωμένη με πρόσθετα στοιχεία στην τελική μορφή της. Στο ρόλο του Ριχάρδου Β' ο Τάσος Νούσιας.
Η παράσταση προσφέρθηκε δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Ωστόσο κρίθηκε υποχρεωτική η προκράτηση θέσης. Η παράσταση βασίζεται στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare. Προσωπικά λατρεύω τον συγκεκριμένο ηθοποιό, Τάσο Νούσια και αγαπώ τα έργα του Shakespeare. Η παράσταση αυτή ωστόσο θεωρώ πως μπορούν να την παρακολουθήσουν και όσοι δεν κατανοούν πλήρως τα έργα του Shakespeare.
«Ριχάρδος Β'-Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά»: Μια θεατρική παράσταση που σκοπεύει να περιοδεύσει μονάχα σε 5 πόλεις, κάνει πρεμιέρα από το στολίδι της Αλεξανδρούπολης, το Οικοπάρκο Αλτιναλμάζη. Μια ταυτοτική παράσταση, όπως χαρακτηρίστηκε, μια πιο συμπυκνωμένη εκδοχή του Σαιξπηρικού «Ριχάρδος Β'».
Το 1400, στην Αγγλία, ο Ριχάρδος Β πέφτει και χάνει την εξουσία. Μαζί με την πτώση του βασιλιά Ριχάρδου αλλάζει η κοσμοθεωρία της βασιλείας σε σχέση με τον κόσμο. Ο Ριχάρδος λίγο πριν το θάνατο του, βρίσκεται έγκλειστος μέσα σε ένα κελί. Μέσα στο κελί θα σκεφτεί πως βρέθηκε έγκλειστος εκεί, θα αναλογιστεί τις πράξεις του σαν βασιλιάς μονάρχης, τα λάθη που έκανε, πως έφτασε από το ζενίθ στα τάρταρα της κόλασης και το χειρότερο να απαξιωθεί από τον ίδιο τον κόσμο που τον αποθέωνε όταν ήταν στην εξουσία. Μετά την πτώση του, ο Ριχάρδος στην προσπάθεια του να αναζητήσει ποιος του άρπαξε με δολοπλόκο τρόπο, την εξουσία, εξακολουθεί να ψάχνει να βρει την ταυτότητα του, και να διερωτάται μέχρι το τέλος του «Τώρα που τα έχασα όλα, ποιος είμαι;»
Μια συγκλονιστική παράσταση, σκηνοθετημένη από την Marlene Kaminsky και με έναν Τάσο Νούσια να καθηλώνει με την υποκριτική του ικανότητα αλλά και κινησιολογικά, σε ένα απλό μαύρο σκηνικό, με μοναδική παρέα τον Αλέξανδρο Φιλιππόπουλο, ως Μπόλιμπροκ, ξάδελφος του Ριχάρδου. Υπέροχη μουσική που επιμελήθηκε ο Constantine και καταπληκτικοί φωτισμοί που εξέφραζαν τις ψυχολογικές μεταπτώσεις των χαρακτήρων.
Εν συντομία, ο «Ριχάρδος Β'-Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» είναι μια σπουδαία θεατρική παράσταση, που αν και για λίγο μπορεί να κουράσει, στο τέλος θα υποκλιθείτε τόσο για την σκηνοθεσία της, όσο και το ρεσιτάλ ερμηνείας του Τάσου Νούσια. Αν σας δοθεί η ευκαιρία να την παρακολουθήσετε!!!
ΠΛΟΚΗ: Ο Ριχάρδος Β’ υπήρξε ένας από τους πιο αινιγματικούς Άγγλους βασιλιάδες, που μετατράπηκε από τον Σαίξπηρ σε μια συναρπαστική, συγκινητική, μελέτη ενός τραγικού ήρωα και μιας ψυχής ποιητικής. Το έργο «Ριχάρδος Β’-Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» αποτελεί μια πιο συμπυκνωμένη εκδοχή του «Ριχάρδου Β’». Ξεκινά από το τέλος: Ο Ριχάρδος έχει χάσει το θρόνο του από τον αντίπαλό του τον Μπόλιμπροκ. Φυλακισμένος πια, απογυμνωμένος από αξιώματα και προνόμια, βιώνει το σκοτάδι και την απόλυτη μοναξιά. Ώσπου ένας απροσδόκητος επισκέπτης εμφανίζεται στο παράθυρο της φυλακής, βγάζοντάς τον από τον λήθαργο. Ισχυρίζεται πως είναι ο πρώην σταβλίτης του και γίνεται η αφορμή ώστε ο έκπτωτος βασιλιάς να ζήσει ξανά νοερά το ένδοξο παρελθόν του και ν’ αναλογιστεί το ζοφερό παρόν του. Φωνές από το παρελθόν αρχίζουν να ζωντανεύουν στη συνείδησή του. Ψευδαισθήσεις πλημμυρίζουν τον μικρόκοσμο της φυλακής του. Καθώς ο Ριχάρδος αναμετράται με τα αίτια του ξεπεσμού και της καθαίρεσής του, τον βλέπουμε να ταλαντεύεται μεταξύ παραληρήματος και διαύγειας, αμφιβολίας και αλαζονείας, χιούμορ και αυτολύπησης. Ο επισκέπτης, ο οποίος φαίνεται πως έχει μια μυστηριώδη δύναμη, προτρέπει τον Ριχάρδο ν’ αντιμετωπίσει κατάματα τη θνητή αλλά και την ηθική του υπόσταση. Πλέον, αναζητά απάντηση σε μια τελευταία -ίσως την πιο καθοριστική- ερώτηση: «Τώρα που τα έχασα όλα, ποιος είμαι;» Ο Σαίξπηρ έχει καταφέρει, όσο λίγοι συγγραφείς στην παγκόσμια δραματουργία, να περιγράψει μέσω της διήγησης των μύθων του, το εσωτερικό δράμα του ταξιδιού της ψυχής των ηρώων του. Τα έργα του δεν αφορούν μόνο τη λειτουργία της ανθρώπινης υπόστασης, αλλά μπορούν να ερμηνευτούν ως ιερά, ονειροπόλα ακόμα και μυστικιστικά..
Δημοσίευση σχολίου