28 Νοε 2018

3 Μυστικά για ένα Επιτυχημένο Blog/Site


Πάνε σχεδόν έξι μήνες, από τότε που παρακολούθησα το δωρεάν εξ αποστάσεως σεμινάριο που διοργάνωσε η Άσπα Τσαμάδη, με τίτλο «3 Μυστικά για ένα Επιτυχημένο Blog». Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι 200 περίπου συμμετέχοντες, μεταξύ αυτών και εγώ, έλαβαν ηλεκτρονικά, ένα τετράδιο εργασιών και κάποιες σημειώσεις. Στόχος του σεμιναρίου, ήταν η κατανόηση διάφορων εννοιών γύρω από το site, του πως ορίζετε ένα "γερό" όνομα για αυτό καθώς και τον καθορισμό του περιεχόμενου, σύμφωνα με την μαγική φόρμουλα των 6Ε, όπως αναφέρει η Άσπα Τσαμάδη. 

Σε πρώτη φάση έγινε μια εισαγωγή για το ποιοι έχουν και ποιοι θέλουν να ξεκινήσουν ένα blog, το οποίο στη συνέχεια μπορεί να μετατραπεί σε site, με την αγορά ενός domain name. Πλέον όλοι έχουν ένα blog στο οποίο καταθέτουν προσωπικά βιώματα, σκέψεις και απόψεις για διάφορα θέματα. Πλέον όλοι μπορούν εντελώς δωρεάν μέσω διάφορων πλατφορμών να δημιουργήσουν το blog τους. Γιατί όχι και εσύ; Μάθε στη συνέχεια 3 μυστικά για να είναι και το δικό σου Blog/Site επιτυχημένο. 


ΜΥΣΤΙΚΟ #1: Χτίστε ένα γερό "σπίτι"

Το πρώτο μυστικό για να είναι επιτυχημένο το blog σας είναι στο γιατί θέλετε να κάνετε ένα blog. Το γιατί είναι το πιο σημαντικό βήμα που θα κάνετε. Στην ουσία πρόκειται για τους στόχους που θέτεις και τους λόγους που αποφασίζεις να φτιάξεις αυτό το blog. Κάποια από τα γιατί είναι τα εξής: Γιατί το blog είναι ένα μέσο έκφρασης, Γιατί είναι μια διέξοδος ακόμη για δημιουργικότητα, Γιατί συνδέεσαι με αξιόλογους ανθρώπους, Γιατί μαθαίνεις να επικοινωνείς αποτελεσματικότερα, Γιατί είναι διασκεδαστικό, Γιατί ανοίγει δρόμους για συνεργασίες κυρίως επαγγελματικές, Γιατί βοηθάς ανθρώπους να  ξεπεράσουν κάτι που έχεις αντιμετωπίσει, Γιατί δείχνεις την αξία σου και κερδίζεις την εμπιστοσύνη, Γιατί σου δίνει τη δυνατότητα να μοιράζεσαι και να ανταλλάσσεις απόψεις, Γιατί αφήνεις το αποτύπωμα σου στο διαδίκτυο, Γιατί μπορείς να κάνεις το χόμπι σου επάγγελμα. Το blog σου μπορεί να γίνει μια πηγή εισοδήματος.     

ΜΥΣΤΙΚΟ #2: Τι θεματολογία θα έχει το "σπίτι" σου

Το δεύτερο μυστικό αφορά στο τι θα γράφεις στη σελίδα σου. Με λίγα ποιο θα είναι το περιεχόμενο του και ποια η θεματολογία του. Αν το περιεχόμενο σου είναι συγκεκριμένο, η Google θα στοχεύσει σε συγκεκριμένο κοινό. Για να καταλήξετε στην κατεύθυνση της σελίδας, λάβετε υπόψιν τρεις σημαντικούς παράγοντες: προσωπικό ενδιαφέρον, γνώσεις και ανάγκες-ενδιαφέρον των αναγνωστών σας. Ερωτήσεις όπως "Τι σας ενδιαφέρει πραγματικά; Γνωρίζετε αρκετά για το θέμα;" "Είστε πρόθυμοι να μοιραστείτε το ταξίδι;" "Τι ενδιαφέρει τους άλλους", θα σας κάνουν να σκεφτείτε προσεκτικά το τι θα γράφετε στη σελίδα σας. Ένα αξιόλογο περιεχόμενο σημαίνει ότι έχει αξία στο αναγνωστικό κοινό. Ένα περιεχόμενο βοηθάει, ενημερώνει, εκπαιδεύει, διασκεδάζει, εμπνέει. Με αυτόν τον τρόπο το κοινό θα μοιραστεί την ανάρτηση με άλλους. Για να επιτευχθεί αυτό φτάνει να ακολουθήσεις την μαγική φόρμουλα των 6Ε, που έχει συντάξει η Άσπα Τσαμάδη. 


ΜΥΣΤΙΚΟ #3: Σε Ποιον απευθύνεσαι;

Το τρίτο μυστικό έχει να κάνει με το αναγνωστικό κοινό. Για ποιον γράφετε. Οι άνθρωποι που επισκέφτονται το blog σας είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο. Σε ποιους απευθύνεστε; Ποιοι είναι οι στόχοι τους; Ποια τα προβλήματα τους και τι τους απασχολεί. Αν μπορείς εσύ να δώσεις τη λύση τότε το blog σου είναι σε καλό δρόμο. Η επιτυχία του blog σας δεν έχει να κάνει με τα στατιστικά. Πρέπει να μιλάτε στην καρδιά των αναγνωστών. Εκείνος θα μοιράζετε τις αναρτήσεις και εσύ θα αναπτύσσεσαι και θα έχεις περισσότερες επισκέψεις. 

Το πως θα αυξήσετε την επισκεψιμότητα σας είναι άλλο. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι ώστε να αυξηθεί η επισκεψιμότητα σε μια σελίδα. Τρεις από αυτούς είναι οι μηχανές αναζήτησης (πχ Google), τα social media και το email marketing (συλλογή email αναγνωστών, μέσω newsletter και ενημέρωση αυτών για τα νέα posts). 

Η Άσπα Τσαμάδη έγινε γνωστή το 2008 μέσα από το site AspaOnline. Στο site άρχισε να καταγράφει κομμάτια της ζωής της που ήθελε να θυμάται, όπως ακριβώς όταν ήταν ένα μικρό παιδί και έγραφε στο προσωπικό της ημερολόγιο. Όμως δεν ήθελε οι αναμνήσεις της να παραμείνουν κλεισμένες σε ένα ημερολόγιο μόνο για εκείνη. Δημιούργησε ένα αρχείο με πράγματα που έκαναν κι έλεγαν οι κόρες της όταν ήταν μικρές, ώστε να μπορούν να ανατρέξουν σε αυτό στο μέλλον. Τότε δεν είχε τις τεχνικές γνώσεις, ούτε social media, δεν γνώριζε βασικά κανέναν. Σήμερα οι κόρες της διαβάζουν τα παλαιότερά της post όλη την ώρα και διασκεδάζουν αφάνταστα! Μέσα από το site μοιράζεται όσα έμαθε μέσα από το ταξίδι της μητρότητας, με την ελπίδα ότι θα βοηθήσει και ότι θα βοηθηθεί. Σήμερα η Άσπα μεταφέρθηκε στο προσωπικό της ASPA TSAMADI, βοηθάει bloggers και επαγγελματίες ενώ κατάφερε να κάνει το χόμπι της επάγγελμα. 

Δημοσίευση σχολίου