Πολλοί το έβλεπαν σαν παιχνίδι...εγώ όμως θύμωνα και νευρίαζα όταν δεν κατάφερνα να ολοκληρώσω τη φράση χωρίς να κάνω λάθος. Οι γονείς μας μάς έβαζαν να τους λέμε και γελούσαν μεταξύ τους και μετά από λίγο γελούσαμε και εμείς, παρακαλώντας τους να το ξαναπούμε - σίγουροι ότι θα το πούμε σωστά!!! Ακόμα και σήμερα που έχουμε μεγαλώσει αν μας δώσει κάποιος το έναυσμα, θα αρχίσουμε να τους λέμε, άλλους σωστά κι άλλους λάθος. Τελικά αυτοί οι γλωσσοδέτες ήταν ένα όμορφο παιχνίδι, της παιδικής μας ηλικίας και το παίζαμε όχι μόνο στο σπίτι με τους γονείς μας, αλλά και στο σχολείο με τους συμμαθητές μας. Εκεί να δεις γέλια. Φυσικά όταν τους λέγαμε σωστά μια περηφάνια την αισθανόμασταν. Λένε μάλιστα ότι οι γλωσσοδέτες βοηθούν και στην άρθρωση.
Σήμερα λοιπόν θυμάμαι αυτούς τους γλωσσοδέτες που μας μπέρδεψαν, μας δυσκόλεψαν αλλά και γελάσαμε, όταν ήμασταν παιδιά. Ευτυχώς έχω ακόμα κρατημένο το παλιό σχολικό τετράδιο, που τους έγραφα κάποιους εκεί μέσα. Αν δείτε ότι ξεχνάω και κάποιον θυμίστε μου εσείς!!!
Άσπρη πέτρα ξέξασπρη κι απ' τον ήλιο ξεξασπρότερη
_____
Μια πάπια, μα ποια πάπια; Μια πάπια με παπιά.
_____
Μια τίγρης με τρία τιγράκια.
_____
Ο παπάς ο παχύς, έφαγε παχιά φακή. Γιατί παπά παχύ έφαγες παχιά φακή.
_____
Κοράλι ψιλοκόραλο και ψιλοκοραλάκι.
_____
Νερό, λινάρι, νερολίναρο, νεροκαθαρολίναρο
_____
Ο τζίτζιρας ο μίτζιρας ο τζιτζιμιτζιχότζιρας, ανέβηκε στη τζιτζιριά στη μιτζιριά στη τζιτζιμιτζιχοτζιριά, να φάει τζίτζιρα μίτζιρα τζιτζιμιτζιχότζιρα.
_____
Η συκιά μας η διπλή, η διπλογυριστή, κάνει τα σύκα τα διπλά, τα διπλογυρι-γυριστά. Πάει ο σκύλος ο διπλός, ο διπλογυρι-γυριστός, να φάει τα σύκα τα διπλά, τα διπλογυρι-γυριστά.
_____
Ο γιος του Ρουμπή, του Κουμπή, του ρουμποκομπολογή, βγήκε να ρουμπέψει, να κουμπέψει, να ρουμποκομπολογέψει, και τον πιάσαν οι ρουμπήδες, οι κουμπήδες, οι ρουμποκομπολογήδες.
_____
Έφαγα και χόρτασα ζεστά ξερά σκαστά κουκιά με τη ζεστή ξερή σκαστή κουτάλα.
_____
Ανεβαίνω στη μηλιά και πατώ στην καρδιά, πίνω το γλυκό κρασί με τη κούπα τη χρυσή.
_____
Η μυγδαλιά μου η τσιγδαλιά, η μυγδοτσιγδοκοκαλιά μου, κάνει μυγδαλίδια, τσιγδαλίδια, τα μυγδοτσιγδοκοκαλίδια.
_____
Η συκιά μας η γερτή, η πευκολευκοτσουκλωτή, κάνει τα σύκα τα γερτά, τα πευκολευκοτσουκλωτά.
_____
Εβγήκα στην πήλινη, τη δήλινη, την πιρνιλινοκούκουδη, να μαζέψω τα πήλινα, τα δήλινα, τα πιρνιλινοκούκουδα. Κι ήρθε ο λύκος, ο πήλινος, ο δήλινος, ο πιρνιλινοκούκουδος να μου φάει την όρνιθα, την πήλινη, την δήλινη, την πιρνιλινοκούκουδη, που κάνει τα αυγά τα πήλινα, τα δήλινα, τα πιρνιλινοκούκουδα.
_____
Έχω μια αμυγδαλιά, που κάνει μύγδαλα, τσίγδαλα, μυγδαλοτσιγδαλότσιγδα
_____
Πάγκος, δίπαγκος, τρίπαγκος, τετραδοταβλόπαγκος
_____
Πίτα σπανακόπιτα, σπανακολαδοφραγκοσυ- κοπαντζαροκολοκυθοπιτα. Πίτα σπανακόπιτα,σπανακολαδόπιτα
_____
Ο βαρκάρης με τη βάρκα έκανε βαρκάδα με μια βάρκα, αλλά έμπασε νερό η βάρκακαι του βράχηκε η βράκα . Με τη βάρκα του βρεγμένη και τη βράκα μουσκεμένη, ορκίστηκε να μην ξαναβαρκοβραχεί, ούτε να ξαναβαρκομουσκευτεί.
Εσείς μήπως θυμηθήκατε κι άλλους γλωσσοδέτες που λέγατε παιδιά;
Δημοσίευση σχολίου